Yangiliklar

“Masofatalim” telegram kanalida “OTMlar nega darslik emas, jurnal yoki gazeta sotib olishi kerak?” nomli postga munosabat

Postda Oliy ta’limni rivojlantirish tadqiqotlari markazi faoliyatiga oid ikkita vaj keltirilgan. Birinchisi, “Talabalarga darslik yetishmayotgan bir paytda OTMlar Oliy ta’limni rivojlantirish tadqiqotlari markazidan “O‘zbekistonda oliy ta’lim” jurnali obunasiga mablag‘ sarflayapti” degan vaj. Ammo bu da’voga asos yo‘q. Boisi 2023-yil jurnal Read More …

Oʻzbekistonda kutilayotgan taʼlim davomiyligi: holati, muammolar va yechimlar

Oliy  taʼlimni rivojlantirish tadqiqotlari markazi tomonidan Oʻzbekistonda taʼlim olishning kutilayotgan davomiyligi doirasida baholanadigan koʻrsatkichlar tahlil qilindi. Taʼlim olishning kutilayotgan davomiyligi – maktab, kollej, texnikum hamda oliy taʼlim muassasasida taʼlim olish davrini oʻz ichiga oladi. YUNESKO tomonidan ishlab chiqilgan normalarga koʻra Read More …

“Oʻzbekistonda oliy taʼlimni rivojlantirish: normativ-metodik, oʻquv-uslubiy va ilmiy-amaliy asoslar misolida” nomli davra suhbati boʻlib oʻtdi.

Oliy ta’limni rivojlantirish tadqiqotlari markazida “Oʻzbekistonda oliy taʼlimni rivojlantirish: normativ-metodik, oʻquv-uslubiy va ilmiy-amaliy asoslar misolida” nomli davra suhbati boʻlib oʻtdi. Unda markaz xodimlari hamda oliy harbiy taʼlim muassasalarining o‘quv ishlari bo‘yicha masʼullari qatnashdi. Davra suhbatida oliy taʼlim muassasalarining sillabuslarini global Read More …

Xalqaro indeks

Joriy yilning 18-yanvar kuni Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligida YUNESKOning O‘zbekistondagi vakolatxonasi ekspertlari hamda BMTning “Elektron hukumat tadqiqoti” hisobotining Inson kapitali indeksidagi ko‘rsatkichlarni yaxshilash uchun mas’ul ishchi guruhi a’zolari ishtirokida uchrashuv o‘tkazildi. Uchrashuvda ishchi guruhi a’zolari kutilayotgan ta’lim olish Read More …

Elektron hukumat

16-yanvar kuni Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligida “Elektron hukumat tadqiqoti” hisobotining Inson kapitali indeksidagi ko‘rsatkichlarni yaxshilash uchun mas’ul ishchi guruhi yig‘ilishi o‘tkazildi. Unda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2023-yil 14-sentabrdagi PQ–308-son qarori 1-ilovasi bilan tasdiqlangan “Birlashgan Millatlar Tashkilotining “Elektron hukumat tadqiqoti” Read More …

DAVLAT OLIY TAʼLIM MUASSASA-LARINING 2023-YILDA “WEB OF SCIENCE” VA “EBSCO” MAʼLUMOTLAR BAZASI HAMDA “SPRINGER NATURE” NASHRIYOTI RESURSLARIDAN FOYDALANISH HOLATI

“EBSCO”ning 12 ta maʼlumotlar bazasidagi ilmiy jurnallar, kitoblar va tegishli maqolalardan 53 ta oliy taʼlim muassasalari bepul foydalanib kelmoqda. Taʼlim muassasalari tomonidan ikki yil davomida “EBSCO” maʼlumotlar bazasidan jami 483 953 ta hujjat yuklab olgan. Yuklab olish koʻrsatkichi 2022-yilga nisbatan Read More …

MUTAXASSISLARI TOMONIDAN OLIY TAʼLIM MUASSASALARINI AKKREDITATSIYALASH BOʻYICHA XORIJ (TAʼLIM SIFATINI AKKREDITATSIYALASH KOMISSIYASI (TSAK) (EDUCATION QUALITY ACCREDITATION COMMISSION)) TAJRIBASI YUZASIDAN TADQIQOT OʻTKAZILDI

Taʼlim sifatini akkreditatsiyalash komissiyasi (TSAK) 1999-yildan buyon Yevropa (Buyuk Britaniya) va AQSHda (Vashington) roʻyxatga olingan xalqaro va mustaqil tashkilotdir. U har bir mamlakat oliy taʼlim muassasalarining taʼlim sifatini tekshirish va baholash bilan shugʻullanuvchi akkreditatsiya muassasasi hisoblanadi. TSAK kotibiyati Fransiya, Belgiya Read More …

DAVLAT VA NODAVLAT OLIY TAʼLIM MUASSASALARI TAʼLIM SIFATINI BAHOLASHNING QIYOSIY TAHLILI

Bugungi kunda oliy taʼlimdagi eng dolzarb mavzulardan biri Oʻzbekistonning Bolonya jarayoniga qoʻshilishi hisoblanadi. Shu boisdan ham, oliy taʼlim samaradorligiga eʼtibor qaratmaslik mumkin emas, zero uning ajralmas elementi uning sifatini doimiy ravishda baholashdir. Ushbu masala tobora dolzarblashib bormoqda, shuning uchun Gʻarbda – Evropa Read More …

XORIJDA XUSUSIY VA NODAVLAT OLIY TAʼLIM MUASSASALARI FAOLIYATINI BAHOLASH TASHKILOTLARI

Nodavlat oliy taʼlim tashkilotlari faoliyatini baholash ularda taʼlim meʼyorlari rioya qilishi hamda taʼlim sifati barqaror boʻlishi uchun muhim omil boʻlib xizmat qiladi. Tatqiqotlar shuni koʻrsatadiki, AQSH kabi yirik federativ mamlakatlarda xususiy oliy taʼlim muassasalari faoliyatini baholash shtatlar kesimida amalga oshirilsa, Read More …